Sämre miljö på Hisingen.

Hisingsborna  ska betala med sämre luft och ökad trafikfara  för att förbättra miljön och minska trängseln i city. Var det så det var tänkt

Hisingen 004

Smal trafikbelastad väg mot Volvo, vardagar

Vad gör vi inte för att spara några kronor? På Hisingen kör folk små kurviga vägar för att undvika betalstationer. Vad annat var att vänta när betalstationerna runt Backa blockerat de smitvägar som tidigare trafikerades? Det är dags för ansvariga att se över betalstationerna runt backa innan det sker en allvarlig olycka . Mycket trafik på en mindre kurvig väg som den mellan Kärra och Lillhagen blir direkt farlig.

Tuvevägen är en annan väg som fått ökad belastning efter trängselskatten till förfång för miljön på Hisingen. Det var också väntat och något som tagits med i kalkylen.

Foto: Annarkia

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

5 Comments
Oldest
Newest
Inline Feedbacks
View all comments
Peter
Peter
11 years ago

Jo men på hisingen har de väl alltid varit dålig luft, rätta mig om jag har fel.

Demo-crazy
Demo-crazy
11 years ago
Reply to  Peter

Hisingen har inte sämre luft än andra ställen pga att det är så stora jordbruksbygder mellan vägarna som tar upp CO2 och lämnar ut syret. Det är nog det bästa stället att bo på om man vill undvika luftföroreningar. Har bott här i hela mitt liv och aldrig haft huvudvärk av avgaser så som jag haft inne i centrala stan! Fast även där har det blivit bättre sedan 80-talet. Däremot är jag också oroad av att politiker, nämndemän och andra beslutsfattare har beslutat att Hisingsborna ska betala vad centrum ska få i kommunikationsmedel medan Hisingen inte får något varken järnvägshållplats vid Säve järnvägshållplats eller andra platser. Cykelväg saknas mellan Angered och Torslanda på ”Volvovägen” osv. Busshållplats i Kärra togs bort där bussarna från centrum stannade för att man skulle kunna åka till Kungälv och vidare nordost OCH SLIPPA åka till centrum och åka samma väg tillbaka! Detta kallar jag dels miljöförstörelse och tidsförstörelse för privatpersoner! Dessutom är det så att folk är inte dumma (trots att Kia anser detta vid ett KF-möte), de vill inte betala för en järnvägshållplats inne i stan med pengar som politikerna beslutat ta, genom att ta från de fattiga och ge till de rika! Denna mentaliteten fungerar inte längre i Sverige, möjligen hos beslutsfattarna själva! Nä, TA BORT TRÄNGSELSKATTEN-lägg den på landstingskatten där den hör hemma i Regionen och i Nationsskattten! Eftersom kommunikationsutvecklingen i Sverige handlar om att förbättra HELA LANDETS infrastruktur! Görs inte detta kommer t.ex. höghastighetståg att dundra förbi Gbg mellan Oslo och Köpenhamn med dessa länders pengar! OCH då blir Gbgs stad verkligen uttömd! Men detta talar inte beslutsfattarna om varken i regeringsnivå, riksdagsnivå, landstingsnivå, regionnivå eller kommunalnivå! Folk hålls utanför informationen!

Andersson
Andersson
11 years ago

Höj skatten med ca:25 kr i Götet inga fjuttiga ören och upp med fler vägtullar överallt i Borås, Kungälv och gärna JÄTTEMÅNGA vägtullar i Vänersborg & Trollhättan stäng Sverige nu låt folket lida för det har Stockholm beslutat?

Låt politiker och utlännigar köra gratis i tullarna bara för att reta upp de hunsade korkade skattebetalarna eller?