Med tanke på det dåliga ryckte som Ryanair har, så är det knappast förvånande att de inte lyssnar på kunders klagomål. Jag har aldrig flugit med Ryanair,och kommer aldrig att göra det heller. Betalar hellre några kronor mer för att vara förvissad om att såväl jag själv som mitt bagage kommer fram i tid.
Får hoppas att Ryanair inte hanterar flygsäkerheten på samma sätt som Allmänna Reklamationsnämndens anvisningar. Fram har ju de som klagat i alla fall gjort men inte alltid i tid och inte heller deras bagage. Fler kommer nog också att chansa och ta Ryanair nu när Spanair ”kraschat”.
Media: dn ,svd12, ab, ex1234, svt, sr12
Läs även andra bloggares åsikter om Ryanair, Spanair, flygsäkerhet, klagomål,
Varför inte pröva, det blir om allt fungerar betydligt billigare.
Det finns faktiskt de som tvingas betala sin flygbiljett själva. Ja faktiskt! Vi som inte låter jobbet göra det, eller är politiker som låter skattebetalarna göra det. För oss är det en stor skillnad om biljetten kostar 2820:-. eller 90:- (nyligen timat exempel för mig i närtid)
Alla flygbolag har regler för bagagevikt, att RA har lite extra regler för kabinbagage är bara bra, har varit med om att bagage typ hockeybagar tagits in i kabinen.
Flygplanets driftskostnad är enbart beroende av vikten, människor eller bagage spelar ingen roll.
FÖ så flyger jag hellre med RA:s snygga tjejer i kabinen än SAS 50+ are..
jag tillhör också de som själv betalar för resan. Med så stor prisskillnad finns ju anledning att överväga vilket bolag jag ska åka med nästa gång. Kanske är det min flygrädsla som gör att jag inbillar mig att det är säkrare om det är dyrare.