Dagens #blogg100 var given efter besöket i Mac-butiken på Kungsgatan i Göteborg.
Efter mycket funderande tog jag beslutet att äntligen byta ut min gamla numera allt trögare iPad. Glad i hågen travade jag hela vägen uppför Kungsgatan mot Macbutiken efter bussfärden in till stan. Snabb affär. Sedan var det stopp. Helstopp.
Försäljaren ville inte flytta simkortet från den gamla slöa apparaten. Han menade att simkortet i den gamla inte passade och att han inte hade betalt för att byta /flytta kort och hänvisade mig till min operatör. Nytt kort måste jag ju ha om det gamla inte platsade . Nog kändes det snopet när det visade sig att det gamla kortet passade.
Två försäljare och jag var ensam kund innan några droppade in och såg sig om i butiken. Det är kanske så att det ligger mer än humor bakom när Kristoffer Appelquist i videon ovan säger
man får en känsla av att de är snälla när man får köpa grejer av dem…..
Eller så hade försäljaren bara en dålig dag? För inte var det väl så att det var jag som hade fel attityd?
Kolla videon den är suveränt rolig. De fick i alla fall mig att koppla av. Tipstack (video och rubrik) till @mackelbot.
Och min nya iPad då? Snabb, lätt och ett MÅSTE. 🙂
Läs även andra bloggares åsikter om mac, apple, ipad, service, #blogg100, Göteborg, Mac-butik, Kungsgatan
[…] Annarkia.se […]
Vad hade försäljaren tänkt att lära dig på en workshop? Klippa till ditt minneskort så att det passade eller om det var för litet dra det i rätt storlek?
Njae men uppenbarligen ansåg han att jag behöver gå på en workshop för att sköta iPaden. Nästa gång kanske jag ska ha en skylt som visar min datorkompetens :
Obs datorvan! Studerat informationsteknologi vid universitet, auktoriserad testledare för ECDL, undervisat i webbdesign etcetc
Det duger inte! Saknar referens till Appleprodukter i den texten. 😉
😀 det syns förstås på mig att jag helst kör PC.
Kul med en ny iPad !
Den har ju kamera också 🙂 och Facetime