Skanska överträffar sig själva.

Uppdaterad den 5/10 och den 24/10

Tar eländet aldrig slut?

Vi har haft drag runt balkongdörren sedan inflyttningen.
Enligt Skanska var orsaken de hål som gjorts för persiennerna. Vi kunde skylla oss själva som tog dit sådant xxxx. Jag vill inte använda det okvädningsord som användes. Observera att samme man installerat persiennerna i hela huset och rekommenderades fö av HSB. Vi godtog aldrig att det skulle ha varit hålen för persiennsnörena som var boven i dramat.

Efter tvåårsbesiktningen gjordes en  mätning med värmekamera. Kalldrag påvisades vid några fönster och runt balkongdörren samtidigt som för stort  avstånd mellan list och balkongdörr noterades. Någon besiktning av dörren gjordes aldrig utifrån. Bristfälligt gjord isolering under två fönster åtgärdades vilket fö redan gjorts under det ena av fönstren utan att kalldraget försvann. Vad gäller balkongdörren nöjde Skanska sig med att justera handtaget.

dsc02627Då balkongdörren är trög och en rispa i tröskeln fördjupats kollade vi dörren utifrån och ser tydligt att den hänger snett.

Kontaktar Skanska som i telefon direkt låter meddela att det inte är något fel på dörren. Oj då! Har X telepatisk förmåga kan man ju undra. Nåja, jag bet ihop och nämnde aldrig detta.

Någon okulär besiktning utifrån gjordes aldrig av Skanska när handtaget justerades ändå hävdar X att det inte ät något fel och om så vore går det inte att åtgärda. Troligen bäst att ta kontakt med fönstertillverkaren för att få besked.

Få se vad HSB gör nu.

Uppdaterad 5/10

Kontaktat fönstertillverkaren som informerade mig om att och hur dörren kan justeras och vad som bör göras om det inte skulle fungera. Ansvaret att åtgärda alt felanmäla ligger hos Skanska. En servicetekniker kommer efter en ev felanmälan från Skanska först kolla om dörren är felmonterad…

Ny uppdatering samma dag

Enligt snickare från HSB är dörren felmonterad. Han bekräftade fö min iakttagelse om att dörren hänger snett.

Uppdaterad 24/10

En positiv nyhet. Idag måndag morgon fick vi besök av två snickare från Skanska. De rättade till vår balkongdörr som hängt snett och gett vinden från ost/nordost fritt tillträde i vårt vardagsrum. Nu slipper vi förhoppningsvis extra värmeelemnt vid dörren när temperaturen faller. Vi tackar HSB som tryckte på Skanska. ?

#Skanska #HSB #Skanskagbg #gbg #hisingen

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

  6 comments for “Skanska överträffar sig själva.

  1. 4 oktober, 2016 at 16:57

    Snabbt agerat av HSB. Fick ett mejl om att en fastighetsskötare ska titta på dörren. Vad jag förstår kolla om vår iakttagelse stämmer med den verklighet som är.
    Tjaa vad annat kan de göra. Nu står ord mot ord. Vi som bor här och har inspekterart en ,två och fler gånger och Skanska X som i telefon konstaterar att det inte är något fel på dörren och om så skulle vara går det inte att åtgärda.

  2. Anton
    4 oktober, 2016 at 21:53

    Var det inte ni som saknade en list i ett av fönstren som Skanska inte fixade?

    • 4 oktober, 2016 at 22:12

      Det stämmer. Enligt Skanskas snickare N lades felanmälan åt sidan då de tog för givet att en bit av listen saknades/förstörts då persiennen satts upp. Så var det nu inte. En hel sida saknade list och det var yttre delen av fönstret. Efter kontakt med tillverkaren av fönstret konstaterade de att det var ett konstruktionsfel och skickade inom en vecka en servicetekniker. Inte ett ljud från Skanska.
      http://annarkia.se/politik/hsb-koloss-pa-lerfotter-en-never-ending-story.htm

  3. Johan
    4 oktober, 2016 at 22:48

    Vilke jäkla råttbo ni hamnat i. Är det inte bäst eller säkrast att ta fram flyttlådorna och fly fältet?

    • 4 oktober, 2016 at 23:01

      Jo det är en tanke som grott sig allt starkare.

Comments are closed.